Pages

Friday, September 24, 2010

Really Good Words



“I love you”, these words are really good words

When our family goes to sleep, They give and receive these words

“I love you”, these words are really good words

Words that I want to give him too.

I like these words and so I’m happy all day

I like these words and so I’m joyful all day

I like these words and so all day my heart

“I love you”, these words are very good

I really like these words
 I love you

Wednesday, September 22, 2010


Smile a little more
With a happy smile
So that you can comfort my heart
That keeps looking for you

Smile a little more
So that the world would be jealous
So that my heart that keeps calling for you
Would not be able to become greedy

My heart curses at me
because I can’t even say I love you
My tears burst
because my longing for you flows and flows

Only that sad phrase has been struck to my throat like a thorn
And remain in my ears the whole day

Why does it have to be you
Why did I have to love you
Even if I shake my head, deny it
I can’t let you go

I love you, I love you
Forever
Even if you don’t look at me

Even if I say it a thousand times, you don’t know
Even if I wait at the same spot, you don’t know
My foolish love that simply looks at you like an idiot
You don’t know, No matter what

Thursday, September 16, 2010






i'm too scared to smile
because people may know that i'm lying
i'm too scared to cry
because people may know that i'm in pain

but sunshine is alright for me
because my smile will dim under the bright sun
and
no one will see me smiling

and the raining is alright for me
because my teardrops will flow away with the rain
and
no one will see me crying



p/s: dear God. it's just too hard in forgetting. but it's more too difficult in lying for our own feeling

Wednesday, September 15, 2010

Thank You


terima kasih kerna sudi jadi kawan saya
terima kasih kerna sudi dengar masalah saya
terima kasih kerna sudi layan karenah saya
terima kasih kerna sudi teman malam malam saya yang bosan
terima kasih kerna sudi berborak dengan saya
terima kasih kerna sudi berkenalan dengan saya
terima kasih kerna terima saya seadanya

ucapan ini tidak cukup untuk menggambarkan 
rasa terima kasih saya untuk awak.
tetapi sekurang kurangnya
saya nak awak tahu
saya amat berterima kasih dengan awak
dan gembira berkenalan dengan awak


TERIMA KASIH

Monday, September 13, 2010

Without Words

I shouldnt have done that,
I should have pretended not to know
like I didnt see it, like I couldnt see it
I shouldnt have looked at you in the first place
I should have run away,
I should have pretended I wasnt listening
like I didnt hear it, like I couldnt hear it
I shouldnt have heard your love in the first place
Without a word you made me know love
Without a word you gave me love
Because you took just a breath and ran away like this
Without a word love leaves me
Without a word love abandons me
Wondering what to say next, my lips were surprised
Because it came without a word.
Why does it hurt so much?
Why does it hurt continuously?
Except for the fact that I can’t see you anymore
And that you’re not here anymore
Otherwise it’s the same as before

Sunday, September 12, 2010



kau ada dia - the lima

perlu nangis tak?
boleh nangis tak?
salah tak kalau nangis?

(^_^)

Wednesday, September 8, 2010



unable to stay
unwilling to leave

Selamat Hari Raya

selama hari raya aidil fitri
semoga bergembira
jangan lupakan yang menderita
bersamalah mengingati mereka

selamat hari raya

p/s: i know it's too colourful.
cause it has colour up my life

Saturday, September 4, 2010

Kenangan kampung yang tersayang

Beberapa minggu saja lagi kita nak beraya. Bila cakap pasal raya je, mesti teringat kuih raya, baju raya, duit raya dan kampung. Kampung? Ya,kampung. Kampung memang sinonim sangatlah dengan raya. Semua orang di pelosok dunia ni berpusu pusu pulang ke kampung bila tiba waktu kita nak beraya. Bagi mereka yang kampung jauh jauh tu, memang feeling habis lah raya diorang. Naik kereta pun tersenyum senyum je. Bagi mereka yang kampung dekat,tengah orang orang sembahyang raya pun mereka boleh kampung. Itu cerita bagi orang yang ada kampung lah. Tapi macam mana pulak bagi mereka yang takde kampung? Kat mana mereka nak beraya. Untuk mereka seperti ni, ada kelebihan dan ada keburukannya mengalami situasi macam ni. 


Hem,org ada kampung. Sepatutnya ada dua kampung. Tapi atas alasan alasan tertentu,kini hanya ada satu kampung sahaja,kampung belah ayah. Kampung belah emak,dah lama ami tak berkunjung. Sejak arwah atuk meninggal,wan dah tak duduk kampung lagi. Wan tinggal dengan maksu. Tapi dua tahun lepas,wan dah ada rumah baharu,berdekatan je dengan rumah org. So,memang sedih gila lah bila tak dapat lagi nak balik kampung jauh, kat johor. Rindu? Siapa cakap tak rindu. Rindu kat kampung Batu Pahat memang tak terkata kerinduannya. Sampai kan kadang kala, bila dengar dengar kawan kawan nak balik kampung 3 4 hari sebelum raya,tidur kat kampung masing masing, rasa macam nak nangis je bila teringat kampung kita yang jauh nun di sana dah takde lagi. Sedih,memang sedih sangat. 


Banyak kenangannya kami di kampung Batu Pahat.. Marilah baca kenangan kenangan org yang kini tiada lagi


1. Kalau nak balik kampung Batu Pahat,mesti kena balik 2 3 hari sebelum raya. Kadang kadang sampai kampung waktu petang, kadang kadang sampai waktu malam. Kalau waktu malam,ayah akan parking kereta kat depan rumah,betul betul depan surau. Dulu dulu,org kecik lagi. So,memang takut gila lah bila nak turun dari kereta,gelap je kat luar. Dengan suasana sunyi gila. hesh!


2. Kat kampung, kitorang selalu masak masat start waktu petang,bawak lah ke malam. Lama gila kot. haha. Sepupu sepupu ni pulak, bukan reti nak menolong pun(sama je dengan org yang bercakap). alah,alasannya apa? Kami masih budak budak. muahaha. So,apa yang kitorang buat? Main lari larilah dalam rumah. Nasib baiklah rumah arwah atuk dengan wan ni besar. Laratlah tampung kehendak kami untuk berlari lari dalam rumah


3. Bila malam raya, makcik pakcik akan duduk kat dapur(yang sangat menyeramkan bagi kami yang masih kecik) dan mula buat ketupat dan sebagainya. Bukan kami taknak menolong mereka. Cuma dah mereka suka sangat bercerita tentang cerita hantu. Tak boleh berkumpul langsung,mesti nak cerita cerita hantu. Apa lagi,larilah kami daripada turut menyertai. So,apa yang kami buat? Mainlah. Tu je yang kami mampu buat masa umur masing masing 4 tahun ke 12 tahun. Ada yang terlari lari, ada yang tergelak gelak. Memang riuh tahap maksima lah. Kalau dah penat lari lari,confirm masa untuk main bunga api.


4. Time malam raya jugak,kami suka main bunga api. Itu memang tradisi kami,whee~. Memang berdozen lah paksu belikan kami bunga api. Kadang tu sampai tak habis main,simpanlah untuk raya tahun akan datang. Ouh,kalau kami dah dapat bunga api,satu kampung tu boleh dengar suara kami. Terjerit jerit! Mana taknya,sepupu sepupu lelaki suka sangat baling mercun pop pop kat kaki kami. Mana tak menjerit. Nakal gila lah masa tu. Dah tu,main mercun dekat dekat dengan kami pulak tu. Sumpah takut dengar bunyi mercun terutama mercun roket dengan mercun bola. Tapi kami suka bila diorang mainkan mercun katak untuk kami, Cantik! Suka suka...


5. Di pagi raya,kami akan bangun awal. Mak mak kami suruh mandi dan makan sarapan raya ramai ramai. Hui yai,masing masing tak sabar nak pakai baju raya baru masing masing. Macam macam warna. Yang kelakarnya,punyala ghairah,kasut raya pun nak pakai dalam rumah. Lawak betul. Termasuklah org yang tengah bercerita ni =). Lepas makan,semua makcik pakcik dan arwah atuk dan wan pergi sembahyang raya. Kami pulak,duduk depan tv dan makan kuih raya. Masa tu, arwah atuk dan tak melanggan Astro. Terkebil kebil lah tengok rancangan raya apa yang ada. Lepas mereka balik sembahyang raya,mereka akan sambung makan balik. wahahaha. Confirm gemuklah tu. hahaha. Lepas maka, kami semua akan berkumpul kat ruang tamu kedua. Besar sikit kalau nak berkumpul kat situ. Adegan seterusnya? Bermaaf maafan lah kami. Mula mula arwah atu dan nenek,lepastu makcik pakcik pulak. Time tu tak tau kenapa,rasa nak nangis je bila bermaaf maafan. Terutamanya emak emak ni. Kebetulan adik beradik emak semuanya wanita. So bila bermaafan dengan arwah atuk dan wan,emak emak ni semua menangis. Kami cuma tengok dan turut lap air mata. Lepastu, emak emak akan bermaafan dengan suami masing masing pulak. Nangis lagi! Aduh! Kami pun lenjun lagi. hahaha. Lepas bermaafan, kami akan bergambar beramai ramai. Itu bukti kenangan kami.


Sungguh. Kami rindu semua masa masa itu. Terlalu banyak kenangan yang kini tak dapat lagi kami rasakan. Hanya air mata menjadi tanda kami menyayangi zaman zaman kami yang masih kecil di sana. Kini,kami hanya beraya di rumah wan yang baru, Rumah yang berdindingkan batu,bersuasanakan bandar, dan berjirankan anak anak muda yang hilang di hari raya bertemu keluarga masing masing di kampung halaman. Tinggal lah kami yang beraya di situ. Di sebuah taman. Di suatu tempat bernama bandar.






P.Ramlee - Suara Takbir
lagu kegemaran

Thursday, September 2, 2010

Fahamilah Wanita

1)Apabila sorang wanita mengatakan dia sedang sedih,tetapi dia tidak menitiskan air mata,itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya

2)Apabila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya,lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf

3)Wanita sukar untuk mencari benda dibenci tentang orang yang dia sayang.Lantaran itu,ramai wanita yang patah hati apabila hubungan cinta putus ditengah jalan

4)Sekiranya seorang wanita jatuh cinta dengan seorang lelaki,lelaki itu akan sentiasa ada difikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain

5)Takkala lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya.dia akan cair seperti COKLAT dan sering kali dia akan cuba lari dari bertatapan mata denganmu!

6)Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati,tolak cintanya dengan lembut,jangan berkasar kerana ada satu semangat dalam diri wanita yang kamu tidak akan tahu bila dia sudah buat keputusan,dia akan lakukan apa saja.

7)Sekiranya seorang gadis mula menjauhkan diri daripada kamu selepas kamu tolak cintanya,biarkan dia untuk seketika,sekiranya kamu masih ingin menganggap dia seorang kawan,cubalah tegur dia perlahan-lahan

8)Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.Adakalanya wanita mahu bersama kamu dalam ruang santai dan penuh senda gurau

9)Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan RESPON POSITIF misalnya menghubunginya memlalui telefon,si gadis akan bersikap acuh tidak acuh seolah-olah tidak berminat,tetapi sebaik saja ganggang diletakkan,dia akan menjerit kesukaan dan tidak sampai 10minit,semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut.perempuan suka jual mahal!!

10)Sekuntum SENYUMAN memberi seribu erti bagi wanita.jadi jangan senyum sebarangan.biasalah,perempuan adakalanya cepat perasan dan hatinya cepat terbuai.

11)Tetapi jika dalam masa yang sama dia terus menghubungi kamu dan menunggu panggilan dari kamu,teruskan usaha untuk memikatnya sehingga dapat

12)Dalamnya cinta perempuan apabila menyelak album yang telah siap,gambar yang pertama dilihat adalan teman lelakinya.Begitulah juga kala membaca zodiak.Dirinya adalah yang ke dua selepas mengetahui hal kamu ,tahu?!

13)Wanita PALING BENCI lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata mahu menambat hati kawan mereka yang paling cantik.Kalau kamu pernah lakukan,kamu betul-betul TAK GENTELMAN

14)Cinta bermaksud KESETIAAN,ambil berat,jujur,tiada rahsia dan kebahagian tanpa sebarang kompromi

15)Satu ucapan "hai" sahaja SUDAH CUKUP menceriakan harinya.Bayangkan kalau setiap pagi,kamu telefon mengucapkan "selamat pagi" dan di akhiri dengan "sweet dream" sebelum tidur

16)Semua wanita mahukan seorang lelaki yang cintakan mereka SEPENUH HATI.Tolonglah lelaki,JANAGAN MENDUSTAI KAMI

17)Wanita MUDAH jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka dan baik terhadapnya.Apatah lagi jika kamu membawanya ke klinik ketika dia sedang sakit.Sumpah!!kamulah lelaki yang paling dikehendaki di abad ini.

18)Tidak susah menjaga hati wanita.Dia cuma mahu kamu menyayanginya SEPENUH HATI.Kalau benar kamu mencintainya,lihatlah bagaimana dia membalas segala kecintaan kamu itu.


p/s: sekarang sudah tahu? jadi,fahamilah dan cubalah lakukan yang terbaik untuk wanita yang anda sayangi.