Pages

Wednesday, October 20, 2010

Cinta dunia dan akhirat

saya bahagia dengan awak.awak selalu buat saya gembira.hari hari saya sangat bermakna bila awak ada dekat dengan saya.awak pernah cakap,sayalah yang teristimewa dalam hidup awak,cinta awak hanya untuk saya.saya menangis sebab saya terharu.awak sayang saya.saya juga sayang awak.tapi awak dah berubah sekarang.awak jarang2 telefon saya macam dulu,message saya pun awak balas nak tak nak.depan saya,awak selalu masam muka.bila saya cakap saya sayang awak,awak senyum terpaksa.tapi awak tak balas pun dengan ucapan sayang2 awak macam dulu.saya terfikir.kenapa?apa salah saya?apa dosa saya pada awak?saya tak pernah tinggikan suara dengan awak.saya tak pernah bantah kehendak awak.saya tak pernah lupa ucap selamat malam untuk awak.dan saya tak pernah jemu menggembirakan awak.jadi?mana silap saya?tapi saya tak pernah bertanyakan perubahan awak.saya diam je.saya takut awak makin membenci saya.ya!saya tahu awak kini membenci saya.saya menangis setiap hari awak.murah betul air mata saya.semuanya kerana awak.saya tak tahan.saya gadis yang kuat.tetapi kerana awak,sayalah selemah lemah manusia.dan tiba2,saya terkejut bila dapat tahu awak masuk hospital.saya berlari untuk mendapatkan awak.saya nak tengok awak,walaupun awak tak nak tengok saya langsung. tapi,kesedihan saya tiba2 bertambah.saya tergamam.saya kaget.gadis itu dengan erat menggenggam tangan awak.erat sangat.persoalan saya selama ini kini terjawab.dia kekasih baru awak.tapi saya gagahkan juga menuju ke katil awak.gadis itu mempersoalkan siapa saya.saya kawan awak.hanya itu jawapan yang saya berikan padanya.doktor beritahu saya,awak menghidapi sakit jantung.jantung awak sukar berfungsi lagi.gadis istimewa awak meraung.kuat sangat.tapi awak tak sedar pun masa tu.tapi saya?saya terjelopok ke lantai. jantung saya bagai direntap kuat.saya menangis.untuk entah kali yang keberapa.saya nekad.saya ingin bantu awak.awak masih muda.awak perlu menjalani hidup awak yang masih panjang,bersama dengan dia yang awak sayangi.saya tanda tangani borang pemindahan jantung.saya sanggup awak.saya sanggup!sebab awak,saya rela.sebelum menunggu saat saat terakhir saya,saya tuliskan sepucuk surat untuk awak.saya bagi surat itu kepada gadis istimewa awak.saya suruh dia berjanji untuk beri surat itu selepas awak sah menjadi suaminya.sebelum jantung saya disemadikan dalam badan awak,saya tatapi wajah awak untuk yang terakhir kali.mata awak yang pernah menggoda hati saya.bibir awak yang basah mengucapkan kata cinta untuk saya.air mata saya jatuh lagi.kali ini,biarlah.sebab air mata ini tiada fungsinya lagi selepas ini.saya pegang tangan awak.lebih erat daripada genggaman gadis istimewa awak.saya kucup tangan awak.hangat tangan awak menyapu air mata saya,membuatkan saya semakin sebak.saya akan rindukan awak.saya akan rindukan wajah awak.segalanya tentang awak.akan saya bawa sepanjang saya di sana.awak,saya harus pergi.pergi dari kehidupan awak.pergi untuk selama lamanya.awak.awak kini bahagia dengan gadis istimewa awak.awak sering ucapkan kata cinta kepadanya,seperti mana yang pernah awak lakukan dulu pada saya.saya tersenyum.saya rindukan saat itu.tetapi.kini,dialah nadi awak.dialah jantung awak.dialah hidup awak...SELEPAS PERKAHWINAN MEREKA,GADIS ITU MEMBERIKAN SURAT ITU KEPADANYA

awak.terima kasih sebab pernah mencintai saya.terima kasih sebab pernah menyayangi saya.bersama awak adalah saat yang paling bermakna dalam hidup saya.awaklah syurga saya.awaklah kekasih saya.awaklah nyawa saya.hanya awak cinta saya.sungguh!awaklah segalanya.saya tahu awak kini mencintai dirinya.tahniah saya ucapkan kepadanya.sebab berjaya menambat hati awak yang dulunya pernah menjadi milik saya.saya tumpang gembira.awak.saya kini sudah tiada.saya tiada lagi di dunia ini.surat ini saya tulis untuk awak,semasa awak di hospital.sayalah sebenarnya yang mendermakan jantung untuk awak.awak,saya semadikan jantung saya dalam badan awak.saya sanggup menggadaikan nyawa saya untuk kehidupan awak.walaupun saya tiada lagi di dunia ini.awak mungkin tiada lagi dalam pandangan saya.tetapi saya tak pernah rasa jauh dari awak.sebab saya sentiasa berada dalam diri awak.jantung saya bergedup.hanya untuk awak seorang.saya bersyukur,akhirnya saya dapat dekat dengan awak.dekat sangat.awak,bergembiralah dengannya.setialah dengannya.kerana kesetiaan saya pada awak,akan sentiasa mengalir dalam tubuh awak.awak.bernafaslah untuknya,selagi saya berdegup hanya untuk awak.awaklah hidup saya.awaklah nyawa saya.awaklah jantung saya.awak segalanya.hidup saya hanya untuk awak.saya sayang awak.cinta saya untuk dunia dan akhirat awak

No comments:

Post a Comment