Pages

Tuesday, December 21, 2010

Untuk Awak!



saya dapat tahu
tapi saya tak tahulah betul ke tak
awak yang dia maksudkan
tapi saya rasa macam awak je yang dia maksudkan
BETRAYED
itu yang dia tulis
mungkin untuk awak
mungkin untuk orang lain
tapi tak mustahil kalau awak yang dia maksudkan
sebab awak pun dah beberapa kali buat dia macam tu
kalau betullah dia maksudkan awak
kenapa? kenapa awak?
kenapa awak selalu buat dia macam tu?
kenapa awak suka kecewakan dia?
kenapa awak suka lukakan hati dia?
apa salahnya dia?
dan apa pulak betulnya awak?
dari dulu lagi awak buat macam tu pada dia.
ya! memang saya tahu. awak tak boleh nak sorok lagi
saya tahu beberapa perkara tentang awak
awak memang kan?
saya tahu awak cantik. awak ayu. FLAWLESS!
tapi awak tak patut buat macam ni
sampai hati awak
awak tak kasihankan dia ke hah?
dah berapa kali dah awak buat dia macam ni
dia sedih awak
dia kecewa
awak tak nampak ke tu semua?
dulu awak pernah bagitau saya
awak tak kesah tentang perangai dia
dan awak nak terima dia seadanya
jadi? terimalah dia seadanya
kenapa awak nak kecewakan dia kalau betul dia pernah buat salah pada awak.
kalau betul perangai dia membuatkan awak tak puas hati
terima jelah
awak sendiri pernah cakap dengan saya awak tak kesah kan?
mana janji awak pada saya?
saya taknak tuduh awak dengan perkara yang tak sepatutnya
tapi daripada apa yang saya boleh nampak
tentang awak yang selalu buat dia macamni
saya boleh klasifaikan awak
sebagai penipu
dan pemusnah kebahagiaan orang
saya doakan satu je untuk awak
moga awak berubah
dan jugak
moga awak takkan dapat lukakan hati dia lagi
kalau awak tak berubah jugak
tolong jangan dekat dengan dia lagi
saya taknak dia merana lagi
kerana punca yang sama
AWAK!

p/s: saya tak sempurna. tapi saya tetap mahu lihat kegembiraan orang lain
walaupun saya tak mampu memberikan kebahagiaan itu kepadanya


2 comments:

  1. siapa dia?
    siapa awak?

    hehe, penyibuk nak tau :)

    ReplyDelete
  2. dia? awak? jeng jeng jeng. ahaha

    ReplyDelete