Pages

Friday, March 25, 2011

U !

serius
i tak suka u
first first lagi i rasa u tak baik
ramai orang cakap buruk pasal u
ramai
tapi i tak tahu nak percaya ke tak
sebab i sendiri nampak u macam tu
u teruk
mungkin sebab i tak pernah jumpa orang perangai macam tu
so bagi i
perangai u sangat teruk
i tak sangka
rupa lain sungguh dengan tingkah laku
i cuba nak berbaik dengan u
i taknak ada rasa benci atau tak suka pada u
i taknak bermusuh
i taknak kita saling menjeling
i try berbaik
i borak dengan u
i tegur u
i gelak gelak dengan u
i senyum kat u
tapi bila u tunjuk perangai u yang sebenar
dengan i tengok sendiri apa u buat
dengan kawan i report pasal u
i jadi geram
memang betul perangai u macam ni
so memang betul apa yang i dengar
memang u berperangai macam tu

i tak tahu nak cakap apa bila kawan i cakap pasal u
i terperanjat. kelu. geram. sedih. kecewa
i tak sangka sampai begitu sekali u buat macam tu
i tak boleh nak salahkan dia sebab layan u
i tak boleh halang dia untuk dia suka u
sebab i tahu
dia takkan macam tu
kalau u tak goda dia!
apa yang u nak?
u nak dia?
so apa u nak buat dengan kekasih u?
nak menduakan dia?
nak curang? khianat?
buatlah apa u suka
asalkan u bahagia
tapi tolong jangan sakitkan hati kekasih u
jangan curangkan dia
dia sangat baik untuk pillih u jadi kekasih dia
dan i rasa sangat kasihan dengan dia
punya kekasih yang curang macam u

i tahu perangai orang macam u
i dah tak hairan
sebab ramai lagi orang yang macam u
i taknak jadi orang macam u
mudah didekati
mudah dibawa borak
mudah dibawa bermain
mudah dibawa keluar
for me
it can be call as MURAH
i taknak jadi murah macam tu
memang i tak boleh jadi macam u
yang boleh buat dia ketawa. senyum. 
yang mudah dibuat kawan
atau mungkin lebih dari itu
sebab u layan tanpa batas
tanpa had dan tatasusila
u layan semua orang sama dengan u layan sejantina dengan u
i taknak buat macam tu
dan i taknak jadi macam tu
i taknak digelar murah
walaupun i dipandang tak mesra kawan
i tak kesah

u buatlah apa u suka
u layan lah mesra mana u nak
u boraklah panjang mana u larat
u rapat lah dekat mana u suka
i tak kesah
dan i dah taknak ambil peduli


p/s: thanx jugak sebab u buat perangai macam tu. at least i boleh kenal siapa dia yang sebanar.
dan paling penting. siapa u yang sebenar.


2 comments:

  1. who? tell me plez...hurm~
    -LimaHumaira-

    ReplyDelete